אל מעבר לדיקור סיני - מה שאנחנ אוכלים זה מי שאנחנו
top of page

מה שאנו אוכלים זה מי שאנחנו


דיקור סיני ותזונה
דיקור סיני תל אביב- מה שאנחנו אוכלים זה מי שאנחנו

ההבנה שאכילה לא חייבת להיות פעולה אוטומטית שאנחנו עושות ועושים רק בשביל לשבוע, היא בעצמה צעד ראשון לתוך נוף שלם וצבעוני של אפשרויות לתפיסת פעולת האכילה ומה שמזין אותנו במהלכה, האוכל. הצבעוניות של הנוף שנפתח לנגד העיניים מפתיחת החלון של ההבנה הזו מורכבת מהיחס להקשר בין מה ואיך אנחנו אוכלות לבין השפעתו על הגופינו ובכך על תחושתנו ורגשותינו. אוכל הוא לא אנרגיה קלורית או ויטמינים ספציפיים בלבד, כפי שטבלאות רבות שניתן למצוא ברשת מציגות אלא הוא אחת מצורות הביטוי של מי שאנחנו. כולנו חווינו, ניתן לתאר, תחושות מגוונות ברגעי אכילה כמו שמחה, דחייה, אולי אפילו התאהבות תוך כדי התפוצצות של טעמים, או הפתעה ואף כעס אם הטעמים הפעילו בנו עוצמה שכזו. מעבר לרגעי האכילה עצמם והשפעת הטעמים והמרקמים על החושים שמובילים לתגובה מידית על פני השטח, כאשר אנו מאפשרים לעצמינו להיות מודעים למה איך אנחנו אוכלים הטעמים, הצבעים, מידת החום והמרקמים של המזון משפיעים על חוויית המציאות והעצמי. מודעות למה ואיך אנחנו אוכלות ואוכלים יכולה להיות בעל השפעה על תחומי חיים נוספים כמו איכות השינה, הרגשה כללית, תחושת נוחות או חוסר נוחות בתוך הגוף, פעילות המעיים וזרימת הדם והנוזלים בגוף. אפשרותינו לבחור מה ואיך לאכול את מזוננו השפעה ישירה על בריאותינו ועל איכות חיינו.


איך זה קשור לדיקור סיני ?

מי שחווה טיפולי דיקור סיני, למשל, ידע להצביע על האופן שבו חוויית המציאות מושפעת ברבדים שנתפסים לרוב כחלק מהזהות העצמית, כמו מידת הסקרנות, התשוקה, החיות והכישורים. אם נפעיל את תשומת ליבנו למחשבה שמתייחסת לצורת האכילה והמזון כסוג של ׳טיפול׳ עצמי שתוצאותיו אולי פחות ממוקדות לעיתים כמו מה שעשוי להיחוות בעקבות דיקור סיני השיפור באיכות חיינו יגיע בהקדם.


תשומת הלב למזון ואופן אכילתו עשויים אף לתמוך בטיפולים כמו דיקור סיני, שמטרתם לחזק את מנגנוני הריפוי הטבעיים שמצויים בתוכנו, בניגוד לטיפול תרופתי למשל, שלרוב מכניס חומרים זרים לגוף, חומרים שעל הגוף להתאמץ ולפנות מתוכו כרעל. אכילה וצורת אכילה בריאה יחד עם דיקור סיני שמאפשר לגוף להזין את עצמו ולספוג, עד הרקמות המעודנות ביותר מאפשרים בריאות מאירה, כמו פרח שיושקה במי מעיין זכים, וישנה את צבעו, כך המזון מחלחל וצובע אותנו. התנועה של המזון בגופינו מזינה אותנו ברמה הפזית, הרגשית והנפשית. היכולת של התזונה אותה אנו צורכות לצבוע אותנו ולהפיח בנו חיות משמעותית לחווית המציאות שלנו, שכן, אם נחשוב על עצמנו שוב כמו פרח שהמים זורמים בוורידיו שאם יהיה לו קושי להזרים את המים בתוכו הוא ינבל בסופו של דבר, גם אם מעט מים יצליחו לחלחל לקצה וישמרו אותו בחיים זמן רב, לאורך זמן סביר להניח שהוא לא יפרח במלוא יופיו ויכולותיו. טיפולי הרפואה הסינית כמו דיקור סיני מסייעים למערכת העיכול לפעול במיטבה החל מהעיכול המזון לתנועת האנרגייה החלקה במחזור הדם ועד הזנה אנרגטית של כל תא ותא בגוף בצורה הנקייה והטבעית עבורינו. בדומה למה ואייך אנו בוחרות לאכול את מזוננו הדיקור סיני טומן בחובו יתרונות רבים כמו חיזוק המערכת החיסונית, שינה בריאה, וזרימת רגשות טבעית שפשוט מרגישה טוב.



34 צפיות
bottom of page