נדודי שינה - 6 טיפים מועילים
top of page

נדודי שינה - 6 טיפים מועילים

עודכן: 1 בדצמ׳ 2019

התחושה שעוברת לאחר לילה ללא שינה יכולה להיות לא נעימה. עייפות, חוסר ריכוז, חוסר שקט. כמטפל ברפואה סינית אני מטפל בדיקור סיני בהרבה מקרים בריאותיים שמקור בעייתם הינו חוסר שינה ולעיתים יחד עם נטילת כדורי שינה. ישנם מספר הרגלים פשוטים שכאשר בוחרים לפתח אותם ניתן לטפל בבעיות שינה בצורה עצמאית ולחזור לשגרת החיים החיונית והרצויה.


1. שעות קבועות לשינה ולהתעוררות

ההרגל הוא כח רב עצמה, אנו עושים דברים מבלי לשים לב רק מתוך כח ההרגל. הדרך בה אנו נוסעים לעבודה, צחצוח שיניים בבוקר והרשימה עוד ארוכה.הרבה פעמים אנו יושבים מול המחשב או הטלוויזיה בלילה מתוך כח ההרגל עד שנהייה מאוחר מדי ואז מפתחים איזה רגש אשמה קטן. נקטו פעולה והרגילו עצמכם, שנו את הסטנדרט. היכנסו למיטה בשעה מוקדמת יותר. אותו דבר לגבי קימה מהמיטה, עדיף לקום בשעה קבוע בכל פעם. ככה אנחנו מכניסים את הגוף שלנו להתרגל להיכנס ולצאת בשעות שיותר הגיוניות לגוף. החלטתם שאתם קמים בשמונה בבוקר ? קומו בשמונה גם אם לא ישנתם טוב ואתם עייפים, זה בסדר גמור מפני שהרגל זה תהליך שלוקח זמן. היו עקביים.


2. מסכי מחשב טלוויזיה וסמארטפון ישנו בגוף הורמון שנקרא מלטונין תפקידו הינו להשרות את התנאים הנחוצים לגוף לשינה. הוא מופרש מהמערכת ההורמונלית שלנו בלילה במצבים חשוכים, כאשר אנו צופים במסכי לד הגוף משדר למערכת ההורמונלית שלנו שזהוא למעשה אור יום והורמון זה לא מופרש. לכן כשעה עד שעה וחצי לפני השינה מומלץ לעמעמם אורות ולהימנע מצפייה במסכים.


3. קפאין אלכוהול ומזונות חריפים

קפאין ממריץ את מערכת העצבים, על כן מומלץ לאוהבי הקפה עם בעיות השינה להימנע משתית קפה או לחלופין לשתות קפה מקסימום שתיים ביום כאשר האחרון יהיי אחר הצהריים לכל המאוחר. מעבר לכך שתית אלכוהול אינה עוזרת לשינה טובה, שינה תחת השפעת אלכוהול אינה שינה טובה מפני שהגוף במקום לפנות אנרגייה לחידוש ורענון, עסוק בלפרק בלילה את האלכוהול שצרכנו. מומלץ להימנע.

מזונות חריפים על פי הרפואה הסינית הינם בעלי איכות מחממת, ועל כן עדיף גם כן להימנע.


4. סביבת שינה נעימה

מכירים את זה שאתם נכנסים לחדר מבולגן ומרגישים לא נעים ? אותו הדבר לגבי סביבת חדר השינה, שמרו אותו נקי ומסודר, על מנת שיהייה נעים להיכנס אליו, סביבת שינה מסודרת ונעימה עוזרת להיכנס למצב של שינה טובה ומתוקה.


5. התמודדות עם קימה באמצע הלילה

כאשר אנו קמים באמצע הלילה יש לנו את הנטייה להתהפך במיטה, דבר אשר יכול להיגרר חצי שעה, שעה ואף יותר. מה שקורה במצב זה מבלי שנשים לב הוא שנוצרת התנייה של הגוף שלנו של מיטה עם קושי לישון וחוסר נוחות. אין כל טעם להתגלגל במיטה. מה שמומלץ לעשות במקרים אלו הוא כאשר אנחנו מתעוררים ולא מצליחים לחזור לישון, קודם כל לצאת מהסביבה הזאת, לעבור לסביבה אחרת לסלון לדוגמא או לחצר, לשתות משהוא קר או חם, לא קפאין כמובן אולי לקרוא משהוא. (להיזכר להשתדל להימנע מצפייה במסכים ) ורק כאשר אנו חשים את העייפות חוזרת אלינו לחזור למיטה ולהמשיך לישון.


6. עקביות

שינוי הרגלים ויצירת הרגלים חדשים הוא תהליך שיכול לקחת לא מעט זמן, מומלץ להיות עקביים, ואם אתם מועדים בזמן זה חסכו מעצמכם ביקורת עצמית זה לא באמת יועיל לשינה, המשיכו לתרגל הרגלים אלו.


מעוניינים בעזרה פשוטה וטבעית ? דיקור סיני הינה דרך יעילה ופשוטה לעזור לכם להגיע לשינה המיוחלת


111 צפיות
bottom of page