הכרת תודה 6 ייתרונות מרכזיים
top of page

אל מעבר לדיקור סיני - אייך תרגול הכרת תודה יכול לעזור לי ?

עודכן: 31 ביולי 2020


דיקור סיני ככלי טיפולי לגוף ולנפש משפר את איכות חיינו בצורה נפלאה. מעבר לכך ישנם מספר דברים שאנו יכולים להכניס לחיינו על מנת לחוות שלווה ואהבה, פשוט כאשר אנו עם עצמינו ועם היקרים לנו ובכלל, אחת היא "הכרת תודה" מסיוני תרגול קליל ויומיומי כחלק משגרת החיים של הכרת תודה משנה חיים, ככה פשוט ככה יעיל, לא בא לכם סתם לחייך ללא כל סיבה מעצם לזה שאתם נושמים וחיים פשוט כי אתם מרגישים טוב ?

מהיא הכרת תודה ? הכרת תודה הינה תחושה של שביעות רצון בה אנו חשים חמימות ומאפשרים מנוחה מנטלית וגופנית.


נציג כאן 6 ייתרונות מרכזיים בהם תרגול הכרת תודה יכולה להשפיע לטובה על חיינו.


1. הפחתת מתח נפשי מחקרים מראים כי הכרת תודה על בסיס יומי מפחיתה רמות לחץ ודיכאון. טיפוח שגרה בה משולבת הכרת התודה לא רק משפרת התמודדות עם מצבים בהם אנו נוטים להרגיש לחץ ומתח אלה גם התמודדויות יומיות עמהם אנו נוטים להילחץ. הכרת תודה היא מחשבה מכוונת ומביאה עימה תחושת רווחה גופנית, כאשר הגוף והרגש במיטבם, מצביינו משתפר.


2. שיפור איכות השינה

מחקר שנערך בשנת 2009 הראה התאמה בין תחושת הכרת תודה ושיפור איכות וזמן השינה. אנשים המכירים תודה נוטים ללכת לישון עם מחשבות חיוביות יותר ולכן איכות השינה משתפרת. מצב ההירדמות הינו מצב בו אנו בשלווה עם עצמינו, זמן קסום שכזה, כאשר אנו לומדים להיות בתחושה של הכרת תודה, גופינו מגיב בהתאם ונכנס למצב שינה באופן שמיטיב עימנו. ישנם עוד טיפים מועילים לשינה טובה ששווה להכיר.

3. משפרת את קצב הלב והבריאות הכללית כאשר איננו במצב של הכרת תודה אנו מועדים יותר למצבים המובילים למתח נפשי, מה שמאץ את קצב הלב ומעלה את רמת הורמוני הסטרס בגוף, הגוף במצבים אלו למעשה עובר למצב "הישרדותי" נהייה דרוך וחסר מנוחה זה יכול לקרות בפעילויות יומיומיות בחיינו מבלי שנשים לב לכך, קיבלנו סמס עם תשובה שלילית ? הילד לא מקשיב בפעם ה254 ? הבוסית חמוצת פנים אליינו כבר שבועיים ? you name it כל מה שאינו לרוחיינו יכול להלחיץ אותנו ולגרום לגוף להידרך ולהיכנס למצב של מתח. הכרת תודה היא מצב בו הגוף בשלווה, כאשר הגוף בשלווה הוא נמצא במצבו האידיאלי, כמו רכב עם מנוע חזק שנוסע בשלווה במהירות קלילה, הוא יכול הרבה יותר אך אין באמת צורך, גם ככה מגיעים ליעד. כמו עץ הגדל בשלוותו. בהכרת תודה הגוף משחרר הורמונים המשפיעים לטובה על בריאותינו אנו במצב של עבודת הגוף התקינה, מערכת העיכול מתפקדת ביעילות, רגשותיינו זורמים בחמימות, והתחדשות התאים בגופיינו מתבצעת בצורה מיטיבה, קצב הלב פועם בצורה היעילה ביותר שיכולה להיות בכל זמן נתון.

הכרת תודה הינה מצב בו אנו למעשה מעבירים את עצמינו ממצב "הישרדותי" בחיי היומיום , עבודה, יחסים משפחה אל מצב של שפע בו באותו רגע אנו חשים שיש לנו כל מה שאנחנו צריכים והגוף מגיב לכך.


4. שיפור היחסים הבין אישיים כאשר אנו במצב של הכרת תודה, היחסים שלנו עם כל מי שאנו באים איתו במגע משתפרים בצורה טבעית ללא כל מאמץ, אנחנו מזהים בקלות אילו יחסי שמיטיבים עימנו שווה לטפח ואילו כדאי לשחרר, אנחנו שמחים יותר, נוטים לחייך יותר, ומקרינים זאת בטבעיות לסביבה, אם אנחנו רואים את אותו אדם כל הזמן ואנחנו בהכרת תודה , נהייה יותר חיוביים אל עצמיינו וכאשר חווית הכרת התודה הפנימית הינ כנה ואיתית, היא מוקרנת ללא כל מאמץ לכל מי שבסביבתינו, ייתכן שנעלה חיוך ויחמם את הלב לאחר, ייתכן שתנתחרר מציפיות, נעלה חיוך פשוט כי אנחנו מכירים תודה. כאשר היחסים עם הסובבים אותנו פורחים אנו באופן טבעי יותר מאושרים. מה שמעביר לנתון הבא, הפחתת בדידות.

5. הכרת תודה מפחיתה בדידות זה דיי טבעי, הרגשת הבדידות הינה הרגשה בה אנו חשים בדידות, הרגשת בדידות במובנה הקדום משמעה מוות, ולכן מבלי לשים לב זה מה שאנו חשים מעיין פחד ודיכאון. כאשר בוחרים להרגיש הכרת תודה אנו למעשה מתרגלים את הגוף שלנו להרגיש כי יש לנו כל שאנו צריכים, אנו שלווים ונעימים עם עצמיינו ותחושת הבדידות מתחלפת בתחושת חמימות נעימה.


6. הכרת תודה מעלה תחושות של שמחה והנאה

במחקר שנעשה באוניברסיטת הרוורד לגבי דברים מסויימים שגורמים לשמחה והנאה, כתיבת מכתב המביע הכרת תודה כנה לאדם אחר גורמת לנו לשמחה והנאה יותר מכל שיטות האחרות. באופן שנשאר אף חודש לאחר מכן.

מעבר לטיפולים תומכים בדיקור סיני וללא קשר למצב חיינו כעת הכרת תודה היא דרך עצמית נפלאה להחזיר את כוחותינו אל עצמיינו, איך אנחנו מרגישים ברגע זה זה מי שאנחנו. הכרת תודה גורמת לשיפור איכות חיינו מאפשרת לגוף להחלים טוב יותר ולהרגיש טוב יותר. ישנם דרכים רבות לתרגול תחושות אלו ולאפשר את הכנסתם אל חיינו באופן טבעי. אמונה היא מחשבה שאנו חושבים הרבה מאד זמן ( שנים למשל ). ספרים מעוררי השראה, הקשבה לסרטוני הכרת תודה ביו טיוב אפליקציות, והכי פשוט ויעיל לנהל יומן הכרת תודה יומי. אלו הינם מספר דרכים מיני רבות לאפשר שלווה רוגע, שמחה, שפע והנאה.

61 צפיות
bottom of page