איך להתמודד עם לחץ
top of page

איך להתמודד עם לחץ

עודכן: 13 באוק׳ 2019

לא מעט מן הפעמים, אנו יכולים למצוא את עצמיינו רודפים אחרי הזנב של עצמיינו, מכירים את זה? משימות אחרי משימות, בעבודה, במשפחה. נראה לנו שכל פעם שנגמרת משימה אחת פתאום צצה המשימה שנייה. דבר אשר בקלות יכול להפוף למצב מתמשך של לחץ ומתח.

לעיתים אנו עלולים לשכוח את הדבר החשוב באמת - אנחנו.


לחץ הינה תגובה לרגש רב עצמה. ייתכן כי רגש זה נובע מתפיסה שגוייה של המציאות, לעיתים אותו רגש לא מודע הקיים בגופנו מייצר לנו "הפתעות נחמדות" בדמות תגובות למצבי חיים בהם אנו נתקלים. גורם המאפשר לעצמנו להגיע להכרת המציאות כפי שהיא ולהיות מעוגנים בעצמינו, הינו מודעות ועירנות למה שאנחנו מרגישים. כך אנו יכולים להכיר את עצמנו יותר טוב ולאפשר חיים של ערנות וסקרנות לעצמנו לאחר.

אהבת עצמנו הינה דבר נפלא המאפשרת להקרין אור לסביבה. "ואהבת לרעך כמוך" משמעה קודם לאהוב את עצמך ומשם ישנה היכלת לאהוב באמת את האחר. אנו מוצפים על בסיס יומי כמעט כל היום בגירויים אשר אומרים לנו שאנו לא מספיק טובים: פרסומות של אנשים יפים ומצליחים, תמונות יפות בפייסבוק, יעדים בעבודה שמטרתם היחידה היא שנספיק יותר, ועוד ועוד..


אחת השיטות לתרגול מודעות לעצמינו הינה מדיטציה. זוהי שיטה יעילה ופשוטה ליישום אך יכולה להיות מאתגרת בתחילתה. המדיטציה יכולה להוביל אותנו לחיים שלווים בעלי מודעות ובחירות נכונות בחיים על רקע מודעות למי שאנחנו ולמה שאנחנו מרגישים.


העיקרון הוא די פשוט: מצאו לעצמכם כמה דקות ביום עדיף בתחילתו, בסמוך לזמן צחצוח השניים. מצחצחים שיניים נכון :) שבו עם גב זקוף, שימו טיימר בטלפון על מספר דקות. הדקות הראשונות, עצמו עניים ונשמו.


מכאן מתחילה רכבת הרים של מחשבות ורגשות שעולים ובאים מתוככם. בשלב זה, המטרה הינה להיות מודעים לאותן תחושות, מחשבות ורגשות מבלי לזהות את אותם מחשבות כ"אני" כ"אתם" ללא כל שיפוטיות כלפי אותם מחשבות ורגשות תוך ערנות יזומה, סקרנות וקבלה למה שעולה, ובמבט אוהב על ה"עצמי" באותם 3 - 5 דקות של מדיטציה. חשוב להיות עקביים ולתרגל לאורך זמן, שכן אנו מפתחים את המוח שלנו להגיב בהבנה ואהבה לעצמנו בכל מצב בו אנו נמצאים.


זה אך טבעי אם בהתחלה התרגול הינו קשה ומאתגר. היו קשובים לעצמכם, אהבו את עצמכם תוך כדי ומצאו קצב וזמן שמתאים עבורכם. בדקו לאחר כשבוע-שבועיים כיצד אתם מרגישים ומגיבים לארועים ומשימות בחייכם.


מדיטציה משתלבת נפלא עם דיקור סיני, לתמיכה ועזרה, מוזמנים לבקר אותנו במרכז לדיקור סיני תל אביב.



37 צפיות
bottom of page