הפתרון הטבעי והיעיל לדלקת במרפק ולמרפק טניס: המרכז לדיקור סיני תל אביב
top of page

הפתרון הטבעי והיעיל לדלקת במרפק ולמרפק טניס: המרכז לדיקור סיני תל אביב

עודכן: 28 במרץ


דיקור סיני דלקת במרפק מרפק טניס

ברגעים שבהם הכאב במפרק משתלט מקשה על התנועה ומתחיל להשפיע על מצב הרוח, הרבה מאיתנו שואלים: "מה אפשר לעשות כדי להקל על הכאב?" לא רק אימוני טניס יכולים לגרום למרפק טניס או טניס אלבו, אלא גם פעילויות יומיומיות הכרוכות בשימוש יומיומי ורב במפרק המרפק.

בשל המבנה הפיזי, כאבים או דלקת באזור זה יכולים להיות מורכבים ומגוונים, ותהליכי הריפוי יכולים להיות שונים לכל אדם.


אחד היתרונות המרכזיים של דיקור סיני הוא היכולת לטפל במקביל במספר תסמונות וגורמים של הכאב, ולא רק בנקודה ספציפית. זוהי גישה שבבסיסה הרפואה הסינית, המתמקדת בהשפעה על מערכת הגוף כולה כדי לשפר את הבריאות ולהפחית את הכאבים.


במרכז לדיקור סיני בתל אביב ניתן מענה לעתים קרובות בטיפול בכאבים ובבעיות מסוגים שונים כמו מרפק טניס או כל כאב ודלקת במרפק. עם הפתיחות המתרחבת לגישה חדשה לטיפול במיוחד כאשר הרפואה הקונבנציונלית לא מצליחה לעזור, דיקור סיני הפך לאפשרות פופולרית ומבוקשת יותר, במיוחד בקרב אלו שחווים כאבי מרפק טניס או דלקת במרפק.


מהם העקרונות הבסיסיים של דיקור סיני ואיך הם יכולים להשפיע על טיפול בדלקת במרפק או טניס במרפק?


דיקור סיני מבוסס על הרפואה הסינית, המכילה מספר עקרונות בסיסיים שמניבים תוצאות מרשימות בטיפול בדלקת במרפק או טניס במרפק:


איזון אנרגטי: עקרון זה מתייחס לאיזון בין שלושת האנרגיות העיקריות בגוף - יין (חמר), יאנג (אנרגיה ) וצ'י. בדיקור סיני, המטרה היא לשקם את האיזון בין אנרגיות אלו על מנת ליצור בריאות ורווחה. כאשר האנרגיה זורמת חופשית ובאיזון בגוף, יכולת הריפוי הטבעית של הגוף מתחזקת מה שעוזר להפחית את הדלקת והכאבים במרפק.


שימוש בנקודות להזרמת אנרגיה באזור הכאב:  בדיקור סיני, נבחרות נקודות בגוף בהתאם לאזור הכאב שמשמשות כנקודות שמקדמות את הריפוי באזור ספציפי. במקרים של דלקת במרפק או מרפק טניס, ניתן להשתמש בנקודות מפתח כדי להפחית את הכאבים ולקדם את תהליכי הריפוי באזור הפגוע.


קידום זרימת הדם:  דיקור סיני מתבצע על ידי הפעלת נקודות המסייעות בקידום זרימת הדם לאזור הרצוי. שיפור בזרימת הדם לאזור הפגוע מסייע בהפחתת הדלקות והקלה על הכאבים במרפק.


השפעה על מערכת העצבים: על פי מחקרים שנעשו הוכח כי לדיקור סיני ישנה השפעה על מערכת העצבים המרכזית ופריפריאלית ובכך ניתן להקל משמעותית על תחושת הכאב והדלקת במרפק.


מחקרים על דיקור סיני למרפק טניס

מחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת מלבורן שבאוסטרליה ב 2020 מתמקד במיוחד ביעילות של דיקור סיני בטיפול במרפק טניס. המחקר ניתח נתונים מניסויים קליניים שונים כדי להעריך את ההשפעה של דיקור סיני על הפחתת כאב, שיפור תפקודי ותוצאות כלליות של מטופלים באנשים עם מרפק טניס. הממצאים מצביעים על כך שדיקור סיני יכול להוות טיפול רב ערך להורדת כאבים של מרפק טניס ולשיפור איכות החיים.



בעיניים מעט יותר מערביות איך דיקור סיני עוזר לשחרר כאבים ודלקות ?

דיקור סיני פועל לטיפול בכאב ודלקת באמצעות מנגנונים שונים:


1. שחרור אנדורפינים: דיקור סיני ממריץ את שחרור האנדורפינים, הכימיקלים הטבעיים של הגוף נגד כאבים, שיכולים לעזור להקל על הכאב על ידי השפעה על רמות הסרוטונין במוח. 


2. ויסות נוירוטרנסמיטורים: החדרת מחטי דיקור מעוררת תגובה של אירועים שמייצרים אותות העוברים למוח, המובילים לשחרור נוירוטרנסמיטורים כמו אנדורפינים ואנקפלינים, המפחיתים את תחושת הכאב.


3. ייצור קורטיזול: דיקור סיני גורם לייצור קורטיזול, הורמון המסייע בשליטה על הדלקת, וממריץ כימיקלים אחרים משככי כאבים בגוף, התורמים להפחתת הדלקת והקלת הכאב.


4. הפעלת קולטני אופיואידים: הדיקור מפעיל קולטנים לאופיאטים המסייעים בהפחתת כאב ודלקת, ומספקים הקלה במצבי דלקת שונים.


5. ויסות תפקוד המערכת החיסונית: דיקור סיני יכול לווסת את תפקוד המערכת החיסונית, מציג השפעות אנטי דלקתיות שמועילות למצבים כמו דלקת פרקים על ידי ויסות תגובות חיסוניות והפחתת דלקת.


מנגנונים אלה תורמים ביחד ליעילות של דיקור סיני בניהול כאב ודלקת במגוון מצבים, ומציעים גישה הוליסטית לטיפול.



הייתרונות לטיפול במרפק טניס במרכז לדיקור סיני תל אביב?


היתרונות אצלנו רבים אנשים רבים שמגיעים לטיפול מקבלים טיפול כפול שמעצים את איכות ההחלמה.

הטיפול בדיקור סיני עבור מרפק טניס הוא ייחודי בכך שמטרתו היא להוריד את הכאב, לשפר את טווח התנועה ולחזק ולאזן את הגוף בצורה בא הדלקתיות והכאבים במרפק יחלימו בצורה עמוקה וטווח ארוך במיוחד.


הרפואה הסינית מסתכלת אל האדם כיחידה כוללת אחת ולא רק על הכאב, אנו שואפים לאזן את כלל מערכות הגוף על מנת להעצים את איכות ותהליך ההחלמה, מה שגורם גם להורדת כאבים מהירה הרבה יותר וגם משפר מערכות נוספות בגוף שמשפיעות לטובה על איכות איכות החיים.


ייתכן כי תשימו לב שמאז שהתחלתם את הטיפול אתם הרבה יותר רגועים ומאוזנים, חושבים יותר טוב ומתפקדים בעבודה ביתר יעילות, ייתכן כי תשימו לב שהשינה או רמות האנרגיה השתפרו.


אם אתם סובלים מדלקת במרפק או מרפק טניס ורוצים להפסיק לחוות כאבים, קחו את הצעד הראשון וצרו קשר כבר עכשיו עם המרכז לדיקור סיני בתל אביב כדי לקבוע פגישה והכירו את הטיפול הייחודי שיוריד לכם את הכאב ויחזיר לכם את איכות החיים.



דיקור סיני, דלקת במרפק, מרפק טניס, טניס אלבו


4 צפיות
bottom of page