האם דיקור סיני יכול לעזור במחלת הסרטן ?
top of page

האם דיקור סיני יכול לעזור במחלת הסרטן ?


האם דיקור סיני יכול לעזור במחלת הסרטן

דיקור סיני הוא אמנות עתיקה ברפואה הסינית המסייעת בשיפור איכות החיים ובטיפול במגוון רחב של בעיות

בריאותיות, ומאפשרת יתרונות משמעותיים עבור אנשים המתמודדים עם מחלת הסרטן. בעוד שהרפואה המודרנית מתמקדת בטיפול בסימפטומים באמצעות טיפולים כימותרפיים, רדיותרפיים, ניתוחים או טיפולים ביולוגיים, דיקור סיני מציע גישה ייחודית, אישית לכל אדם שמשלבת התמודדות עם המחלה מזווית ראייה רחבה.


דיקור סיני נחשב כיום כפתרון משלים לטיפול בסרטן,  כמעט בכל בית חולים בארץ ישנה יחידה של טיפול אינטגרטיבי המשלבת רפואה מערבית ורפואה סינית. כך, בשילוב עם טיפולים רגילים, דיקור סיני יכול להפוך לכלי עוזר חשוב במאבק הארוך והמורכב מפני מחלת הסרטן.



איך דיקור סיני עוזר להתמודד עם מחלת הסרטן?

חשיבותו של דיקור סיני לטיפול בחולי סרטן נמצאת ביכולתו להפעיל תגובה מערכתית ולחזק את הגוף בזמן הטיפולים הקונבנציונליים, להתייחס לתופעות הלוואי המתלוות אליהם ולשפר את זמן ואיכות תהליך ההחלמה. 

באמצעות אבחנה מעמיקה ואישית ומתן טיפול ייחודי לכל אדם, הרפואה הסינית דרך דיקור סיני מציע גישה משלימה ומרגיעה לאנשים המתמודדים עם תהליך הטיפולי, הנה כיצד דיקור סיני יכול לעזור במקרים כאלה: 


1. נפילות אנרגיה: חלק מן תופעות הלוואיות של טיפולים כימותרפיים, רדיותרפיים או ביולוגיים הם נפילות אנרגיה, חולשה ועייפות חריפה. דיקור סיני יכול לעזור להפחית את התחושה של עייפות ולשפר את האנרגיה הכללית של האדם.


2. הפחתת כאבים וסימפטומים נלווים: אחת היתרונות העיקריים של הטיפולים בדיקור סיני הוא היכולת להפחית את רמות הכאב ולהקל על התמודדות עם תחושת העייפות הנפוצה במהלך טיפולים כימותרפיים. זווית הראייה של הרפואה הסינית היא לראות את האדם בראייה רחבה והתייחסות לכלל מערכות הגוף ולכן מתאפשר להפחית את רמת הכאב ולהקל על התמודדות עם כאבים ומתח בשרירים. 


3. חיזוק המערכת החיסונית: המחלה והטיפולים הסטנדרטיים יכולים להחליש את המערכת החיסונית. דיקור סיני מעורר את מערכות הגוף ואת המערכת החיסונית ומחזק את חיוניות הגוף.


4. מערכת העיכול: טיפולי הכימותרפיה והביולוגיים יכולים לגרום לתופעות לוואי כמו אי נוחות במערכת העיכול, חוסר תיאבון ועד למצבים של שלשולים ובחילות. דיקור סיני יכול להקל משמעותית על בחילות, לעזור בהתמודדות עם בעיות, כאבים וחוסר נוחות במערכת העיכול ולסייע בהחזרת פעילותה התקינה.


5. שיפור איכות השינה: דיקור סיני באבחנה נכונה בעזרת שימוש בנקודות  דיקור מותאמות אישית יכול להקל על תהליך ההירדמות ולסייע לשינה עמוקה ומלאה.


6. שיפור איכות החיים: דיקור סיני מכוון לאיזון כלל מערכות הגוף ולכן כאשר מגיעים לטיפול בדיקור סיני למחלת הסרטן חווים שיפור בכלל מערכות הגוף שמוביל לשיפור באיכות החיים. אנשים שמתמודדים עם מחלת הסרטן והגיעו לטיפול במרכז לדיקור סיני תל אביב מדווחים על שיפור ברמות האנרגיה ותחושה של רווחה והקלה פיזית משמעותית.


עדויות ומחקרים

מחקר שנערך באוניברסיטה לבריאות ומדעים באורגון בארצות הברית בדק ומצא כי השימוש בדיקור סיני יעיל לטיפול בחולי סרטן בזמן טיפולים ובתהליך ההחלמה. המחקר הראה כי נשים שסבלו מסרטן השד ותופעות לוואי של הטיפולים חוו ירידה בגלי החום, עם שיפורים במצב הרוח, באיכות השינה ובאיכות החיים הכללית.

תוצאה נוספת של אותו מחקר מעידה כי דיקור סיני מפחית תסמינים של נוירופתיה היקפית (סוג של חוסר תחושה בקצוות הגוף) הנגרמת על ידי כימותרפיה, עם שיפור בתפקוד, בהולכה העצבית ובכאב. נוירופתיה היא סימפטום שקשה לטפל בו, ותרופות סטנדרטיות המשמשות להקלה על כאב ואי נוחות יוצרות לעיתים קרובות תופעות לוואי לא רצויות.

מטופלים מברכים לעתים קרובות על האפשרות הנוספת לשיכוך כאבים ללא תופעות הלוואי הנראות בדרך כלל מתרופות לשיכוך כאבים.


חולים עם סרטן ראש וצוואר מטופלים לעיתים קרובות בכימותרפיה כחלק מהטיפול בסרטן. בעקבות הטיפולים ושינויים ברקמות בחלל הפה והגרון, אוכלוסיה זו חווה לעיתים קרובות יובש בפה ובחילות. 

יובש בפה יכול להשפיע על התזונה ובריאות הפה הכללית במהלך הטיפולים ואחריהם ונמצא כי שימוש בדיקור סיני ככלי טיפולי ממזער בחילות ויובש בפה ותומך בגוף במהלך הטיפולים הקונבנציונלים.


נפש ורגשות

המתח, והדאגה הקשורים להתמודדות עם מחלת הסרטן ועם הטיפולים הכרוכים בהם בבתי החולים בישראל, יכולים לגרום לעודף עומס נפשי שמבקש לחזור לאיזון.


דיקור סיני מציע גישה משלימה המתמקדת באיזון זרימת האנרגיה בגוף, להפחתת המתחים הנפשיים, מסייע להתמודד עם האתגרים הנפשיים והרגשיים הכרוכים במחלת הסרטן בזמן ואחרי הטיפולים בבתי החולים באופן יעיל ומרגיע.תהליך זה יכול לשפר את תחושת הרווחה, הנוחות והאופטימיות ולחזק את תחושת הביטחון והאמון בכוחות הטבעיים של הגוף והנפש.



דיקור סיני מציעה גישה אחרת ומשלימה לטיפול המוכר והרגיל ומקבל הכרה הולכת וגוברת בבתי החולים בארץ והסביבה האונקולוגית, אז האם דיקור סיני יכול לעזור במחלת הסרטן ?  הדיקור הוכח מחקרית כטיפול בטוח ויעיל שיכול להציע את התמיכה הנוספת שאנשים מחפשים לטיפול בתופעות הלוואי הקשורות במחלת הסרטן ושיפור רמות האנרגייה במהלך ואחרי טיפולים כימותרפיים המתישים. במרכז לדיקור סיני תל אביב תוכלו למצוא מקצוענים מנוסים שיבינו ויתאימו טיפול אישי לכל אחד ואחת, לפי צרכיו המיוחדים והאישיים. 


בין אם אתם מתמודדים עם השפעות נפשיות כמו דיכאון ומתח, או מעוניינים לטפל בתופעות הלוואי הנגרמות מהטיפולים הקונבנציונליים או מעוניינים לחזק את הגוף לאחר סיום הטיפולים כדי לאפשר חזרה לשגרת החיים, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר לפגישת אבחון טיפולית ראשונית ולהתחיל את הצעד הראשון בדרך להתאוששות וחזרה לחיים בריאים יותר.



האם דיקור סיני יכול לעזור במחלת הסרטן ?


4 צפיות
bottom of page