האם דיקור סיני יכול להוות עזרה בטיפול ובהתמודדות עם האתגרים של פוסט טראומה?
top of page

האם דיקור סיני יכול להוות עזרה בטיפול ובהתמודדות עם האתגרים של פוסט טראומה?


דיקור סיני פוסט טראומה, המרכז לדיקור סיני תל אביב

כשחווים אירוע טראומטי, ההשפעות על הגוף והנפש יכולות להיות עמוקות ומרובות. פוסט טראומה יכול להשאיר

את האדם עם חרדה, דיכאון, ותחושת דריכות תמידית שיכולה להשפיע על התפקוד היומיומי ועל מערכות היחסים עם הקרובים לנו ביותר. פוסט טראומה עשויה להתפתח אצל אדם לאחר חוויות טראומטיות או אירועים שהשאירו חותם עמוק בתת המודע. זהו מצב בו הטראומה, הפיזית והרגשית, מונחת כשורש בזיכרונות ובחוויות של האדם ומובילה לסימפטומים כמו חרדה, חוסר יכולת להתרכז, פלאשבקים, דיכאון עמוק הימנעות מחווית החיים המלאה. הנפילה מהמצב הרגיל לטראומטי מפחידה וקשה מאוד, ומשאירה סימנים בכל רמות הפעילות היומיומית של האדם. מי שנפגע מפוסט טראומה עשוי להימנע מזיכרונות חשובים או ממקומות דומים לאירוע הטראומטי, ולהרגיש חרדה ולחץ רב במצבים שונים שדומים בצורה זו או אחרת לאירוע טראומתי שנחווה בעבר ועל כן מנסה להימנע ממצבים אלו.


פוסט טראומה עשוי להתפתח בעקבות חוויות כגון תאונת דרכים, חווית ילדות, פגיעה מינית, פשיטת רגל, פיגועי איבה, מלחמה או אירועי חיים אחרים של אובדן ופגיעה. זיהוי וטיפול מוקדם בפוסט טראומה יכולים להוביל להתמודדות יעילה יותר עם הסימפטומים ולשיפור איכות החיים.בעיקר במקרים בהם הטיפול הרפואי המסורתי לא מספק פתרון מיידי ומרגיע, ישנה צורך בשיטות אחרות תומכות בתהליך האישי של התמודדות עם הטראומה.במרכז לדיקור סיני תל אביב, מטפלים ועוזרים למתמודדים עם פוסט טראומה לחזור לאיזון תוך שילוב מספר שיטות משלימות כדי לחזור לאיזון, שקט פנימי והחזרת הרוגע ותחושת הביטחון. מה זה פוסט טראומה ? פוסט טראומה הוא מונח המתייחס למצב שבו האדם חווה אירוע טראומטי כמו תאונת דרכים, פגיעה פיזית או נפשית, תקיפה, מלחמה או אירוע טראומטי אחר שלא עובד והתקבל ברמה הרגשית  (לעיתים בצדק לאותו הזמן)  ולכן הודחק שלא במודע לתת המודע. אותם רגשות שלא עובדו בעבר ממשיכים להשפיע  גם אחרי שנים קדימה בהווה על רמות הלחץ והדחף של האישיות בצורה משמעותית. 


כאשר אדם חווה פוסט טראומה, הוא יכול להרגיש פחד ואי-נוחות, סימפטומים אלה יכולים לכלול חרדה, דיכאון, רגשות של ניכור, תחושת חוסר ביטחון, דריכות וחוסר שקט ופלאשים טראומטיים ושלל חוויות רגשיות חזקות שמתרחשות באופן בלתי צפוי ובלתי שליט, ואף לחוות רצון להימנע מזיהוי עם האירוע או רגשות הנובעים ממנו. פוסט טראומה עשוי להשאיר תופעות מרובות וגורם להשפעה שלילית על איכות החיים היומיומית, על העבודה והיחסים הבין אישיים.התמודדות עם פוסט טראומה יכולה להיות מאתגרת ולדרוש עבודה אישית ותמיכה מקצועית.



דיקור סיני לפוסט טראומה דיקור סיני הוא אמצעי רפואי טבעי המתמקד בשימוש במחטים דקות שכמעט ואינם מורגשות המונחות באזורים מסוימים של הגוף, כדי לעורר תגובות רפואיות ולשפר את הבריאות והרווחה הכללית של האדם. במהלך טיפולי דיקור סיני, המטפל מניח את המחטים בנקודות מסוימות בגוף המוכרות כנקודות דיקור. כל נקודת דיקור סינית מקושרת למערכת או לאיבר ספציפי בגוף, והשימוש בה מיועד לשפר את זרימת האנרגיה (צ'י) בגוף ולהחזיר את האיזון הטבעי שלו. 


דיקור סיני נחשב כאמצעי רפואי משלים והוא מבוסס על המסורות רפואיות עתיקות של הרפואה הסינית בת אלפי שנים ונחשבת כטיפול רפואי טבעי, מקובל ונפוץ בעולם, המשמש לטיפול במגוון רחב של בעיות בריאותיות.


מחקרים והוכחות מחקר שנערך ואושר לפרסום בספריה הלאומית לטכנולוגיה ומדע של ארצות הברית, שכותרתו "יעילות ובטיחות הדיקור בטיפול בהפרעת דחק פוסט טראומטית", בוחן את היעילות והבטיחות של דיקור סיני לטיפול בפוסט טראומה (PTSD).

הסקירה נועדה להעריך את היעילות של דיקור סיני לטיפול בפוסט טראומה. 

המאמר מדגיש את הפוטנציאל של דיקור להקלה משמעותית על תסמיני פוסט טראומה, ומציע זאת כאפשרות טיפול שיכולה להקל משמעותית על תסמינים של אנשים הסובלים מפוסט טראומה ולסיוע בתהליך השיקום הנפשי של האדם. איך דיקור סיני עוזר להתמודדות עם פוסט טראומה ? מבחינת הרפואה המערבית מחקרים מראים כי דיקור סיני מסייע בטיפול בפוסט טראומה מגוון דרכים:


1. ויסות המערכת העצבית: דיקור סיני יכול לווסת את מערכת העצבים האוטונומית, ולשפר את האיזון בין המערכת הסימפטטית והפאראסימפטטית. ויסות זה מסייע להפחית את תגובת "הילחם או ברח" המופעלת לרוב על ידי זיכרונות טראומטיים, מה שמוביל לאפקט מרגיע ולהפחתת רמות החרדה.


2. ויסות מערך ההורמונים בגוף: הוכח כי דיקור סיני משפיע על איזון הפרשת ההורמונים אל מחזור הדם (המערכת הנוירואנדוקרינית), אשר ממלאת תפקיד מכריע בתגובת הגוף ללחץ. על ידי איזון מערכת זו, דיקור סיני יכול לעזור להקל על תסמינים של פוסט טראומה.


3. שיפור בכלל סימני הפוסט טראומה: ניתוחים מדעיים הגיעו למסקנה שלטיפול בדיקור סיני יש השפעה ברורה על שלל הסימנים שמופיעים לאנשים שמתמודדים עם פוסט טראומה, בצורה טובה יותר משל טיפול תרופתי ופסיכותרפיה בלבד. 


4. טיפול משלים לטיפולים אחרים: ניתן להשתמש בדיקור לצד טיפולים אחרים, כגון טיפול בשיחות ותרופות, המספקים גישה מקיפה לטיפול בפוסט טראומה.  מנסיוני אנשים רבים מגיעים לטיפול בפוסט טראומה במרכז לדיקור סיני תל אביב, מקבלים טיפול מרגיע ומאזן ללא כל טיפול תרופתי או פסיכולוגי נוסף ובשל השיטה הייחודית נהנים מהיתרונות שיש לטיפול להגיע לשיפור איכות החיים.


אחד היתרונות המרכזיים של דיקור סיני היא היכולת לטפל במגוון רחב של תסמינים ובעיות בריאותיות מבלי לגרום לתופעות לוואי רציניות. בקרב אנשים שחווים פוסט טראומה, דיקור סיני יכול לסייע בהפחתת רמות החרדה והדיכאון, לשפר את השינה, להפחית את עוצמת הכאב ולשפר את המצב הרגשי הכללי. בנוסף, דיקור סיני יכול לעורר תגובות פיזיולוגיות כמו הפרשת של סרוטונין ואנדורפינים למחזור הדם, שמהווים חומרים כימיים בגוף המסייעים בהרגעת רגשות והפחתת עוצמת הלחץ.


אם אתם או מישהו שאתם אוהבים סובלים מפוסט טראומה ומחפשים פתרון אחר מלבד הטיפול הרפואי המסורתי, דיקור סיני הוא בחירה שהוכחה מחקרית ותואמת את רוב הסימפטומים של הפוסט טראומה. 


במרכז לדיקור סיני תל אביב, צוות מנוסה של מטפלים מחכה לכם כדי לספק טיפול ייעוץ ותמיכה מותאמים אישית, באופן שיעזור לכם להתמודד ביעילות עם הסימפטומים ולשפר את איכות החיים שלכם. כדי לקבוע פגישה או לקבל מידע נוסף על השירותים שלנו, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עכשיו. תקווה ושיפור באיכות החיים מחכים לכם - אל תהססו לפנות אלינו היום.


דיקור סיני פוסט טראומה, המרכז לדיקור סיני תל אביב


11 צפיות
bottom of page