הכח שבמח - רפואה סינית ודיקור סיני לשיפור הריכוז והמיקוד
top of page

הכח שבמח - רפואה סינית ודיקור סיני לשיפור הריכוז והמיקוד

עודכן: 20 בדצמ׳ 2022



מכירים את התחושה שאתם לא ממוקדים וקשה לכם להתרכז ? או שאתם מרגישים שאתם שוכחים כל הזמן דברים ? דעו שאתם לא לבד, במרכז לדיקור סיני תל אביב, מטופלים רבים מגיעים עם בעיות בריאותיות שמפריעות לשגרת החיים ובנוסף שואלים אם דיקור סיני יכול לעזור לשיפור הריכוז והזיכרון.

ברפואה הסינית הכליות נחשבות כאחראיות על פעילות המוח ולכן צמחים המחזקים את פעילות הכליות הרבה פעמים נרשמים במרשמי צמחים כדי לטפל בבעיות זיכרון וריכוז. יחד עם זאת לרפואה הסינית אבחנה מסוימת בין שחכנות לבין תחושת עמימות בראש שמקשה על הריכוז.

תחושת עמימות בראש יכולה להיות יחד עם כבדות בראש, כמו לאחר שמניחים מגבת רטובה על הראש, ולעיתים מתלוות אליה תחושה כבדות בידיים וברגליים, בראי הרפואה הסינית זה יהיה בדרך כלל על רקע "לחות" שקשורה ברפואה סינית לתנועה והתמרת נוזלים לקויה בגוף.

אפשרות אבחנתית אחרת היא חוסר ריכוז בשל חוסר שקט יחד עם עצבנות ומתח הקשורה לעליית אנרגייה מהכבד אל הראש או בשל תקיעות אנרגייה שלאחר מכן מתבטאת כחוסר שקט יחד עם סימני חום. במרכז לדיקור סיני תל אביב מטפלים בנושאים הקשורים לחוסר ריכוז ושאר הנושאים שקשורים לפעילות מנטלית בעזרת דיקור סיני ובמידת הצורך מתן מרשמי צמחי מרפא. בנושאי ריכוז לכל אדם יכולה להיות אבחנה ודרכי טיפול שונות, לכן אנו ממליצים על אבחנת רפואה סינית מקצועית שמבוצעת על ידי מטפלים מנוסים שיכולים לרשום צמחי מרפא ולהרכיב עבורכם פורמולת צמחים ייחודית למצבכם. רוב פורמולות צמחי המרפא שנרשמות במרכז לדיקור סיני תל אביב מורכבות משינויים קלים בפורמולות בסיס מרכזיות

Tian wan bu xin daמ

כסנדרום בהם הלב הכליות אינם בתקשורת הדדית, עם סימנים כמו חוסר שקט, תחושות של דפיקות לב, חרדה, חוסר שינה, או שינה קלה, חוסר יכולת להתרכז, יציאות יבשות, לשון אדומה עם מעט חיפוי או ללא חיפוי כלל ודופק דק ומהיר Suan zao ren tang מעט חוסר בדם יחד עם תקיעות ואש פנימית חוסר שקט, קושי להירדם, יובש בגרון, יובש בפה, דופק דק תילי ומהיר Ding zhi wan חוסר צ’י הלב יחד יחד עם לחות ועמימות שגורמת לתקיעות שחכנות, תחושת עמימות, פסימיות, דאגה, לעיתים צחוק יתר על המידה, סחרחורות, לשון חיוורת עם חיפוי לבן עבה. Gui pi tang מרשם צמחים עבור מקרי חוסר שקט חשכנות וחרדה השייכים עם חוסר במערכת העיכול ועל כן בדרך כלל תהיינה חוסר אנרגייה ותחושת מלאות במערכת העיכול עם יציאות רכות. Shen ling bai zhu san פורמולה טובה עבור אנשים הסובלים מעמימות מנטלית ושכחנות יחד עם התמרה ותנועת נוזלים לקויה שלעיתים יכולה להוביל לבצקות


כמה עצות שניתנות לאחר טיפול במרכז לדיקור סיני תל אביב למטופלים שרוצים לשמור על הריכוז

  • הורדת הרגלים שאינם מועילים - שתיית אלכוהול, עישון סיגריות, או שימוש במריחואנה יכולים לפגום בפעילות המח. נשמח לעזור בטיפולים שמקטינים את הרצון (craving) להרגלים אלו.

  • דיקור סיני מעורר את פעילות המח - מחקרים מראים שלטיפולי דיקור סיני ישנם השפעה על פעילות המח. מרבית האנשים מדווחים ש כ 6 טיפולים לכל היותר זה לעיתים כל מה שהיו צריכים.

  • שמן דגים או אומגה 3 - אומגה 3 נמצאת במח ונמצא כי צריכה של אומגה 3 יעילה לפעילות המח.

  • שתיית מים - לעיתים רבות חוסר שתיית נוזלים יכול להוביל לירידה בריכוז ובזיכרון. לפני שאתם בודקים שיטות נוספות שווה לבדוק אם שתיתם מספיק היום ובאופן כללי אם אתם מקפידים לשתות מים במהלך היום.

צמחים נוספים לשיפור וחידוד הזיכרון ג'ינקו בילובה - בעשורים האחרונים נבדקה יעילו של הצמח גי'נקו בילובה וברובם הגיעו למסקנה שצמח זה מגביר את זרימת הדם למוח ועל כן משפר את הזיכרון והפעילות המנטלית. סלוויה (salvia) - צמח זה הינו ממשפחת המרווה ומשמש את הרפואה הסינית מזה שנים להגברת זרימת הדם בגוף. במחקר שנערך במחלקה הקוגניטיבית למדעי המוח באוניברסיטת נורת'מבריה באנגליה נמצא כי לאנשים שקיבלו מיצוי של שמן סלוויה נראה שיפור בזיכרון של מילים.

אקורוס - הידוע בשמו הסיני shi chang pu ונמצא בפורמולה הידוע ding zhi wan יודע לפוגג עמימות מנטלית עם תחושת כבדות בראש.

פטריות ריישי - אדפטוגן ידוע בעוצמתו בסים ובאסיה בהשריית שלווה ושיפור הריכוז.




78 צפיות
bottom of page