השיטה היחודית לשיפור יכולת הדיבור לאחר שבץ במרכז לדיקור סיני תל אביב
top of page

טיפול ייחודי לשיפור יכולת הדיבור אחרי שבץ במרכז לדיקור סיני תל אביב



דיקור סיני תל אביב שבץ דיבור

בעידן המודרני, כאשר הרפואה המערבית אינה תמיד מספקת מענה למגוון בעיות בריאות, תחושת החיפוש לפתרונות מיוחדים למגוון בעיות בריאותיות ממושכות עולה בצורה מרחיקת לכת. המרכז לדיקור סיני תל אביב מתמחה בתחום הטיפול בבעיות בריאותיות שאינן מקבלות פתרון טבעי מהרפואה המסורתית.


במהלך עשורים של פעילות, המרכז נראה כמקום של מחקר, הבנה וטיפולים מעשיים של עקרונות הרפואה הסינית, ובפרט - דיקור סיני. ההתמקדות בזרמי האנרגיה בגוף, הידע העמוק על מרידיאנים והשילוב של טכניקות ייחודיות הופכות את הדיקור לטיפול מקיף ואפקטיבי במיוחד.


מטרת המאמר הזה היא לספק הבנה מעמיקה ולא מסורתית של כיצד דיקור סיני יכול לשמש ככלי מתקדם לשיפור יכולת הדיבור לאחר שבץ. 

המאמר יחקור את הקשר בין דיקור סיני ליכולת הדיבור, יספק רקע על עקרונות הטיפול ויאפשר להבין את הייחודית של דיקור סיני לשיקום יכולות הדיבור אחרי שבץ (CVA)


רקע על עקרונות הדיקור הסיני לטיפול בשבץ

פתיחה מחודשת של זרימת אנרגיה (צ'י) בשכבות העמוקות של הגוף

עקרונות הדיקור מתבצעים דרך הנעת אנרגיה שנקראת צ'י בגוף. הצ'י זורם בשכבות אנרגטיות שונות. טיפול בדיקור מכוון להשפיע על יחסים בין השכבות ומעניק תחושה של זרימה חלקה של אנרגיה בכל הגוף, כדי לתמוך בהחזרת יכולת הדיבור לאחר שבץ.


איזון אנרגיה בגוף למען שיפור יכולת הדיבור

בכדי לשקם שבץ בצורה יעילה, הדיקור מתמקד באיזון בין ערוצי זרימת האנרגיה בשכבות הגוף השונות. לאחר התקף שבץ (CVA), ייתכן וערוצי זרימת אנרגייה מסוימים בגוף חוו קריסה, טיפולי דיקור סיני מכווינים לפתיחה מחודשת של ערוצי זרימת אלו, מה שיכול להתבטא יחדיו עם תרגול לשיפור משמעותי ביכולת הדיבור גם אחרי תקופה ארוכה ללא כל שינוי.


החידוש בדרכי הטיפול: שילוב טכניקות ייחודיות

לצד נקודות הדיקור המסורתיות, טיפול בשבץ במרכז לדיקור סיני תל אביב משלב גם טכניקות ייחודיות כמו דיקור של אוזן, דיקור אלקטרוני קל במידת הצורך, ודיקור בשיטת מאסטר דונג. ועל כן עוצמת יכולת השיפור עולה.


שבץ, לבחור בכל יום מחדש להשתקם

שיקום והחזרת יכול הדיבור הוא תהליך ארוך ומשמעותי, השיקום אינו מתבצע בין רגע אלה דורש זמן והתמדה.מעבר לטיפולי דיקור סיני על מנת להפיק את המיטב מתהליך השיקום ולשפר את יכולות הדיבור ישנם מספר דברים ששווה לתת עליהם את תשומת הלב


1. להבין כי הדרך חשובה לא פחות מהיעד - כאשר אנשים חוזרים לומר מילים ראשונות בתרגול, הדרך בה המילה נהגית והמהירות בה היא נהגית הינה יותר איטית מהרגיל, בשלב הראשוני המטרה היא היכולת להוציא מילה על פי הרצון, גם עם זה במהירות איטית, אם מתמקדים בכל הברה בהגיית המילה, ניתן לפנות אנרגייה ומיקוד לתרגול סבלני, רענן והחלטי אל עבר השיפור המיוחל. 


2. לדבר לדבר ולדבר - מומלץ ללמוד מחדש לומר מספר מילים חיוניות ראשונות שעימם ניתן לתקשר, מילים מילים כמו "בוקר טוב" , "אני רוצה" " לא עכשיו" "תודה רבה", מילים שמאפשרות תקשורת ראשונים עם הקרובים לנו. ולבחור אנשים תומכים סביבנו עימם נוכל לתרגל. כל הצלחה יכולה להרים את הנפש וכל כישלון הוא צעד קטן להצלחה.

3. אילוץ להתמודדות יומית : השיפור שמגיע הינו שיפור איטי, ולכן נשארת ההתמודדות היומיומית עם קשיי תקשורת עם הסביבה, מה שיכול להוציא את הרוח מהמפרשים, במצבים אלו מומלץ להתאזר בסבלנות, לאגור כוחות נפשיים, לזכור את כל השיפורים הקטנים שכבר התרחשו ולהמשיך לתרגל, אין כאן קיצורי דרך. תרגול והמשך טיפול יכולים להוביל לתוצאות.


4. כח הרצון - אל מעבר לטיפולי הדיקור, כח הרצון להשקיע זמן בתרגול עצמי של הברות והגיות, לעשות טעויות וללמוד מהן, סבלנות והתמדה הם המפתחות המרכזיים לדלת שמאפשרת את שיפור יכולות הדיבור מחדש, היכולת לשים את המחשבות על איך היה פעם לעומת כעת ולהתמקד ביכולת השיפור, הקטנה ככל שתהייה, היא המפתח להתקדמות ולשיפור, שכן כל שיפור קטן מתווסף, לאורך זמן מצטבר לשיפור אחד משמעותי גדול.


הייתרונות היחודיים לטיפול בשבץ במרכז לדיקור סיני תל אביב

בעידן של פתרונות מסורתיים, דיקור סיני עומד כייחודי ביכולתו להציע גישה מקורית ומתקדמת לבעיות נוירולוגיות כמו בעיות ביכולת הדיבור והתקשורת. כל פתרון ייחודי לאדם ומבוסס על ידע מקיף בגישת הטיפול.


שילוב ייחודי של יכולות: דיבור, קואורדינציה, ועוד

מה שהופך את דיקור סיני ליחודי הוא הגישה הרחבה בראיית כלל מערכות הגוף באדם כמכלול אחד שלם שתומך בשיפור יכולת הדיבור אחרי שבץ. פרקטיקה זו מסתכמת בשילוב של כמה אספקטים - דיבור, תנועה, קואורדינציה, וכלל מערכות הגוף. זהו תחושת 'כל חלק במערכת' המיועדת לתמוך בפעולות המופקדות בפעולה הדיבורית.


התמקדות פרטנית: אישיות בכל טיפול

בעידן של פתרונות אישיים, במרכז לדיקור סיני תל אביב טיפול מותאם אישית הוא הכתובת. הטיפול מתאים לכל אדם בצורה אישית ומתמקד לצרכיו הספציפיים האישיים.


מתחילים מחדש מהבסיס

הדיבור הוא מערכת מורכבת, ודיקור סיני מתמקד בפתרונות בשלבים. מתודולוגיה זו מתחילה מהבסיס - בפיתוח היכולת להפעיל את האזורים הבסיסיים בהגיית כל אות ומתקדמת אל המרכז הגיית מילה ואז משפט וכן הלאה, עקב בצד אגודל.


המשך תמיכה במהלך התהליך ובין הטיפולים: לכל פתרון קדמה בעיה. דיקור סיני הוא תהליך מתמיד, כל אדם מקבל תמיכה מקצועית ורגשית במהלך התהליך.


השפעה על מצב הרוח: על ידי החזרת האיזון לכלל מערכות הגוף דיקור סיני יכול לשפר את מצב הרוח, מה שמשפיע ישירות על יכולת התקשורת והדיבור.מחדש את השיח עם המשפחה -: התקשורת המגוונת עם המשפחה חיונית לכל אדם. דיקור סיני יכול לתרום להבנה טובה יותר ותקשורת מועילה.


יצירת קשר אישי: הטיפולים במרכז לדיקור סיני תל אביב יוצרים קשרים אישי ואמפתים במהלך הטיפול, דבר שמשפר את התהליכים הרפואיים וההתמודדות היומית.



הטיפולים בדיקור סיני מהווים גשר בין הרפואה המסורתית לבין שיטת טיפול ייחודיות הכוללת תרגול תוך כדי דיבור. יחדיו עוברים למערכת של שיקום כוללת ורחבה שמתמקדת בהשפעה עמוקה  הנעת אנרגיה בגוף והחזרת היכולת להגות מילים מחדש מה מוביל אחרי שבץ לשיפור יכולת הדיבור.


במרכז לדיקור סיני תל אביב, טיפול לשיפור יכולת הדיבור אינו רק טיפול רפואי, אלא חוויית יום-יומית שמשפיעה על כל רמות החיים. המעבר הכללי הטיפולי ליישום יומיומי מאפשר דרך נפלאה לשפר את יכולת הדיבור והתקשורת עם הסביבה.


14 צפיות
bottom of page