איך עושים מדיטציה והקשר לדיקור סיני

עודכן ב: יונ 9

יותר ויותר קבוצות תרגול מדיטציה ומיינדפולנס נפתחות, יחד עם אפליקציות רבות חדשות המציעות עזרה בתרגול. בתל אביב, עיר עם קצב חיים גבוה ועשיייה נמרצת תרגול מדיטציה יכול להחזיר אותנו אל מצבינו הטבעי. תרגול מדיטציה כחלק משגרת שגרת החיים היומית הינה דרך נפלאה להורדת לחץ ומתח נפשי ולהתנהלות שלווה מושכלת ורגוע . מרבית האנשים אשר התנסו במדיטציה אינם ממשיכים לתרגל באופן יומימי, בעיקר בשל הסיבה "אינני טובה בזה". מדיטציה אינה דבר בו אנו "טובות" לדוגמא כאשר אנו הולכות לחדר כושר איננו טובות בכך בתחילת תכנית האימונים. כמו שריר כך גם מדיטצייה דורשת תרגול על מנת לפתח יכולת. במקביל בעזרת דיקור סיני ניתנת לגוף ולנפש האפשרות לעשות "ריסטרט למח" ממש כמו במדיטציה על מנת להשקיט את המחשבות ולחזור למצבה הטבעי. כמו זכרון שריר גם המח זוכר לאורך זמן את התרגול של ישיבה מדיטטיבית ומרגיש מתי הגיע הזמן לשבת ולמדוט.

נשימה

דיקור סיני ומדיטציה עוברים על מערכת העצבים הפרא-סימפטטית האחראית על הרגעה ושימור כשהגוף נמצא במנוחה כאשר אנו נמצאות מצב של רוגע. טרם היציאה מחלל חדר הטיפולים אני מזכיר למטופלותי ומטופלי לקחת נשימות עמוקות דבר אשר מאפשר למערכת הפרא-סימפטטית האחראית על מצב שלווה ורוגע לבוא לידי ביטוי.

נשימות עמוקות הינם כלי נפלא המזכיר לגופיינו כי הכל במקום, הכל בסדר ומאפשר להיכנס למצב של שלווה ורוגע.

נוחכות

מטרת המדיטציה הינה לאמן את תודעתנו להכיר מבלי להזדהות עם כלל המחשבות הרצות בראשינו על העבר והעתיד ולהתרכז בכאן ועכשיו. הצלחה בכל זמן המדיטציה אינה מובטחת כלל, אך חשבו על כך שיפור של 20% בהגדלת המודעות למחשבותיינו כאשר אנו בשגרת יומיינו מעלה את איכות החיים בצורה ניכרת. בזמן טיפולי דיקור סיני ומתוך אימון מדידטיבי רב שנים אני מאפשר לעצמי להיות ב"כאן ועכשיו" ולהעביר זאת למטופלותי ומטופלי באופן טבעי מעצם הנוחכות. בזמן המדיטציה התאמנו בעירנות למחשבות באות והולכות לדפוסים של של יצירת סיפור בהשראת העבר אל עבר העתיד, תפסו אתכם עושים זאת וחזרו ל"כאן ועכשיו" להקשבה לנשמתכם, שכן זה מה שקורה כעת, אוויר יוצא ואוויר נכנס, ההווה קיים, מתוך זה נפתח פתח למודעות צלולה להוויתכן.

אנרגיה

דיקור סיני משחרר אנדרופינים ומעודד זרימת אנרגיה בגוף. בזמן תרגול המדיטציה שבו במקום נח וסרקו את האנרגייה בתוך גופכן. דרך מענייינת לעשות זאת הינה לשים את תשומת לבכן לגופכן. האם ישנם תחושות מסויימות בגוף כעת ? העבירו את תשומת לבכם לכפות רגליכם, לכפות יידכם, לבית החזה, הרגישו את הנשימות עולות ויורדות במורד גופכן. בעזרת תשומת לב עירנית אתן יכולות ויכולים להנחות את זרימת האנרגייה בתוך גופכן.

בהירות ועירנות

מדיטציה אינה על "לרוקן את הראש ממחשבות" מדיטציה הינה ערנות וערות ללא הזדהות לאותן מחשבות הרצות בגוף ועשייה יזומה של כך מתוך אהבה. מחקרים חדשים המראים כי ניתן לחווט מחדש את תהליכי המחשבה הלא מודעים אשר גורמים לנו להרגיש ולפעול מתוך חוסר ותקיעות. תרגול מדיטטיבי קצר של מספר דקות ביום פותח רווחים הולכים וגלדים בין המחשבות המתרוצצות בראשינו ללא מודעות וברווח הזה נמצאת יצירת המציאות הרצוייה. בדיקור סיני ישנם נקודות המרגיעות את הנפש ומאפשרות להעלות את האפשרות למרווח זה, כמו גלים המחשבות תמיד יגיעו וילכו מן החוף. היו החוף ולא הגלים.

שלווה

התחושה לרוב לאחר הטיפול בדיקור סיני הינה תחושה של ריחוף על ענן של הפסקה מחיי היומיום וחזרה לעצמיינו לשלווה הטבעית. בתרגול מדיטציה עם הזמן ניתן להיכנס לאותו מרווח בין המחשבות בו נוחכות ההוויה שלכן עצמיכן היא המורגשת ביותר, בהירה, צלולה בדיוק לכשאתן. כאן ברגע זה.

על מנת להנות מפירות המדיטציה מומלץ לשלבה בשגרת חייכן ולהתחיל כמספר דקות קבועות בבוקר, כך נכניס לחיינו סקרנות עירנות שלווה ורוגע. דיקור סיני מצויין להיכנס למצב התואם לאחר מדיטציה כך שהגוף והנפש זוכרים ורושמים כיצד זה מרגיש להיות במצב של שלווה ורוגע ובתרגול מדיטטיבי ניתן לפתח את היכולת לחזור למצב זה לעיתים קרובות. אין זה פלא ששתי שיטות עתיקות אלו שרדו את מבחן הזמן.

עודד גיאת - המרכז לדיקור סיני תל אביב

0 צפיות
מפת האתר
footerLogo.png