עודד גיאת

18 אוג 20203 דקות

מה כדאי לעשות אחרי טיפול בדיקור סיני

עודכן ב: 8 אוג 2023

תהייה אדיב לעצמך, אמנם תשובה דיי מעורפלת אך כאשר שואלים אותי, מה כדאי לעשות אחרי טיפול בדיקור בדרך כלל זה מה שאני ממליץ.
 
דיקור סיני ממריץ תהליכים בגוף שהינם דיי חדשים וכנראה הרבה זמן לא קרו וגורם לגוף להגיב באופן חדש ושונה. שווה לשקול לכבד חוויה זו על ידי הקדשת הזמן בהתבוננות בתהליכים אלו, פיזים ונפשיים כאשר אלו עולים אל פני השטח. לעצם ההתבוננות ישנה השפעה תרפוייטית.
 
עצם ההתבוננות הניטרלית כמה שיותר, הינה אדיבות עצמית במיטבה.

ישנם 6 נושאים ששווה לשים אליהם לב אחרי טיפולי דיקור סיני

1. מנוחה

הכוונה כאן אינה ממש לשכב לנוח, למרות שאם זה קורה זה יכול להיות נחמד. במרבית המקרים הגענו לטיפול בגלל מצבים בהם אנחנו חווים לחץ ומתח.
 
המחטים העדינות והכמעט ואינם מורגשות גורמות ליכלות הריפוי של הגוף לבוא לידי ביטוי, מעין "ריסטרט" לגוף, לכן מומלץ במצבי עייפות לאחר הטיפול לכבד את מה שהגוך מבקש ופשוט לנוח מעט, או לחלופין אם ישנו צורך להמשיך בשגרה, לעשות אותה ב 65% עד 75% מהשקעת האנרגיה שאנחנו רגילים בדרך כלל. אם אנו צריכים ללכת לעבודה אחרי כן, להשתדל לעשות מטלות שצורכות פחות אנרגייה ולהימנע ממשימות שדורשות הרבה אנרגיהאם ניתן.
 
צריכות להכין אוכל לילדים ? take away במקרה הזה יכול להיות נפלא. יש כביסות ? מחר. יש לכם שיחה רצינית עם מישהוא בעבודה או במשפחה עדיף לדחות מעט. תכננתם אימון רציני בחדר כושר, אולי להחליפו להליכה מתונה בפארק. כאלו. אדיבים לעצמיכם.

2. פעילות קלה ומתונה
 
לא מעט אנשים שואלים אותי אם אפשר לעשות פעילות גופנית אחרי טיפול בדיקור סיני. פעילות זה בסדר, רק תבדקו שאתם עדינים עם עצמיכים, אם אתם רצים בדרך כלל 5 ק"מ אולי כדאי לשקול הליכה קלה. אם אף פעם לא רצתם באותו היום של הטיפול זה כנראה לא הזמן. אם אתן בדרך כלל לוקחות שיעורי יוגה מתקדמים, אולי כדאי לבדוק את השיעור ברמה הבנונית או הקלה רק ליתר ביטחון. אפשרי לעשות פעילות גופנית אחרי טיפול ברפואה סינית ובדיקור סיני, אך כדאי שהיא תהייה פעילות מתונה , תרגילים קלים הרמה קלילה, אם אפשר לדחות ליום המחרת זה מבורך.

3. שימוש בחום אחרי טיפול

במידה והגעתם לטיפול עבור בעיית כאב כלשהיא בשרירים, ותהיתם האם להתשתמש בחום או קור כדי להגן על הכאב, התשובה כמעט תמיד תהייה חום. מנקודת מבט של דיקור סיני הרבה מן הכאבים מגיעים על רקע תקיעות, וכמו שבטח שמתם לב, קרח הינם מיים קפואים. אם תשימו שם חום הם יתחילו לנוע. כך גם נשאף עם הכאב. ולכן כאשר אתם חושבים מה לעשות חום או קור במקום הכאב אחרי הטיפול. חום היא התשובה.

4. המנעות מאלכוהול או קפה.

עד לכ 60% ממסת הגוף הינה נוזלים, כאשר הגוף הינו עם כמות הנוזלים המתאימה לו הוא נוטה לעבוד יותר, טוב, להחלים יותר טוב ולסלק רעלנים למיניהם דברשמחזק את אפקט הטיפול בדיקור סיני.

אחת ממטרות הטיפול בדיקור סיני הינה להביא מודעות לגוף ולאיך אנחנו מרגישים באמת.
 
מאחר שקפה נוטה להעלות את לחץ הדם ואלכוהול למסך את החושים וביחד קפה ואלכוהול ביחד נוטים לייבש את הגוף. מומלץ להימנע מצריכתם לאחר הטיפול..
 
במידה ואתם צורכים קפה ואלכוהול באופן קבוע המטרה אינה המנעות לחלוטין, אך המנעות ביום הטיפול וביום שלמחרת מומלצת. שכן הפחתה במידת האפשר ללא כל הקשר לדיקור סיני מבורכת ומנקה את הגוף והנפש גם כן.

5. רשתות חברתיות ? טלוויזיה ?
 
מה ואייך להשתמש ברשתות חברתיות זה כבר פוסט בפני עצמו אז אנסה לעשות זאת קצר. המח שלנו משום מה חושב שכאשר נגלול עוד קצת אז יהייה לנו יותר טוב. מתי יהייה לנו יותר טוב ? עוד מעט, עוד דף, עוד גלילה. מה זה אומר לגביי עכשיו לתת המודע שלנו ? שעכשיו לא טוב לנו . שווה לשקול שזה אומר שאנו דרוכים ובמצב של חסר, מחפשים את הדבר הבא על מנת להרגיש יותר טוב. לרוב אנו רואים דברים שאחרים שמים שרוצים שנראה, בטלוויזיה זה דיי אותו הדבר, אנו מבזבזים את האנרגייה שלנו על דברים שאינם תורמים לנו, וכאשר אנו עושים זאת, איננו מקדישים זמן למיקסום ההחלמה מטיפולי הדיקור שדורש גם מנוחה מנטלית.

תזונה
 
שווה לשים לב למה שאנחנו אוכלים אחרי טיפול בדיקור סיני כאשר אנו אנו בתהליך החלמה, אכילת מזונות כבדים מעובדים ושומניים עלולה לעכב תהליך זה. שכן מרבית הדם והאנרגייה של הגוף מופנית יותר למערכת העיכול מאשר להחלמה כללית.
 
חשבו על המזון וצורת האכילה כהזדמנות להמשיך את התהליך לרפא או לעכב את החלמת הגוף אחרי הטיפול. גם אם אנו מועדים לפעמים מה שאנחנו אוכלים היא הדרך בה אנו מראים לגוף שלנו כיצד אנו אוהבים ומטפחים אותו.

אחרי דיקור סיני אדיבות ומתינות עצמית זה הכיוון
 
עודד גיאת, המרכז לדיקור סיני תל אביב
 

 


 

    3580
    0