עודד גיאת

19 יונ 20203 דקות

איזון פנימי מוביל לאיזון חיצוני

עודכן ב: 3 מרץ 2022

איזון פנימי מוביל לאיזון חיצוני

מה זה איזון פנימי
 
איזון פנימי זה לדעת מי אנחנו, יש אותנו ברמת האישיות והתפיסות שלנו את עצמינו ויש את מי שאנחנו באמת ברמה ההוויתית שלנו, של שורש נשמתיינו שאמנם נמצאת בתוך הגוף אך הייתה קיימת עוד לפני שנולדנו לעולם.

אישיות
 
אנו גדלים, מתחנכים ומתנהלים בחיינו לרוב על פי אמות מידה של מוסכמות חברתיות מסויימות. כל הדברים שקלטנו מהחברה החיצונית והטמענו בעצמינו אם במודעות ואם ללא מודעות לכך בונים את האישיות שלנו שכן ההכרה שלנו

הוויתינו
 
ההוויה שלנו, המהות שלנו זה מי שאנחנו באמת. תינוק כשהוא נולד הוא הוויה טהורה. כאשר אנו גדלים אנחנו קולטים דברים ולומדים לרוב בצורה מוטעית מהסביבה (משפחה, חברים, מורים), התניות מסויימות, מה מותר ומה אסור. כשהיינו קטנים ספגנו כמו ספוג תפיסות ואמונות שמעוצבות על ידי החברה או המשפחה ללא כל יכולת להבין מה נכון עבורינו ומה אינו מתאים עבורינו אלהאמונות ותפיסות של אחרים (גם אם אלו אנשים שאנחנו אוהבים מאד כמשפחתיינו).

אהבה

עוד טעות שמלמדים אותנו כאשר אנו קטנים ואיננו יכולים לבדוק זאת לעומק אלה מקבלים זאת כעובדה מוגמרת היא שהרגשה טובה, קבלת חיבה ואהבה מגיע בתנאים מסויימים. מלמדים אותנו שקבלת חיבה ואהבה באה מבחוץ, אם אנחנו "ילדים טובים"/"עובדים טובים"/"בני זוג טובים" ולא את האמת שאינה תלוייה בדבר שאהבה וזרימת רגשות טובים נמצאת תמיד בתוכינו ובכל מקום בו נבחר לראות אותה.

מצבי חסר

כשהיינו קטנים, בלי ששמנו לב קיבלנו רעיונות מוטעים של אחרים גם אם אוהבים אותנו באמת (כמו הוריינו למשל). נהיינו במצב של חסר תמידי שמתודלק באופן תדיר מסביבתינו הקרובה והרחוקה ומשלל אמצעי התקשורת והרשת, שוכנענו אם שמנו לב לכך ואם לא, שללא הסכמתם של אחרים, (הורים חברים בני זוג, אנשים בעבודה ) אנחנו לא באמת בעלי ערך, ולצעריינו הרב ובשל חוסר מודעות שיש אפשרות אחרת האמנו לכך. זהוא חוסר איזון. מרבית האנשים נמצאים במצב זה. החכמה היא לדעת כי אנחנו בעלי ערך ולהיות במצב של הכרת תודה על הקיים, על מי שאנחנו ללא כל הקשר לסביבה החיצונית היא ידיעת ההוויה הפנימית שלנו. היא האיזון הפנימי. שלווה והנאה מעצם הידיעה.

איך מגיעים לאיזון פנימי ?
 
בחיינו אלה ברוב המקרים איננו נולדנו עם הורים נדירים שיודעים לאפשר אהבה בוגרת שאינה תלויה בדבר ומתנים את האהבתם בדרישה מסויימת להיות "טובים", "מושלמים", ו"לעשות כרצונם". אנחנו חווים את ההתנייה הזאת ומאמינים לה כי על מנת לקבל אהבה עליינו להשתנות ולהיות יותר טובים ממה שהיננו, אנו לא מבינים זאת לעומק כילדים, אך משהוא לא מסתדר לנו ואנו מאמינים בטעות ש"איננו טובים כפי שאנחנו", ומבלי להבין מה באמת חסר לנו אנו נמצאים במצב של חסר תמידי וגם לאחר שנים ועשורים מנסים ללא הרף ליצור מצבי חיים חדשים שתואמים את עבריינו כדי לנסות ולשחזר סיטואציות מהעבר על מנת להתקבל על ידי אחרים בצורה זו או אחרת. הדבר היפה ביותר כאן על האדמה היא זכות הבחירה. הבחירה להחליט.

השמש זורחת ושוקעת כל יום, זאת עובדה. כך האהבה, שהיא הכח החזק היותר בייקום קיים בכל הנמצא, בדיוק כך יש לנו את האפשרות להיות מודעים לעובדה האמיתית והפשוטה, שעל מנת להרגיש טוב ולאפשר לשפע וזרימה של רגשות טובים וחיוביים להיות נוחכים בגופיינו, מחשבותינו, רגשותינו ופעולותינו אנחנו יכולים לבחור אחרת.
 
מגוון התנסויות בחיי היומיום מביאות עלינו הבנות ותובנות שמאשררות תפיסות שגויות לנו את עצמיינו על סמך חוויות העבר. החכמה היא להיות מודע, להבין מה עושה לנו טוב ומה לא, לבחור ולהחליט, ללמוד ולצמוח מכל התנסות, לאהוב את עצמינו ללא תנאי מעצם היותינו קיימים ומלאי אהבה.
 
לנו הזכות לשאוב רגשות טובים כמו אהבה, שמחה ושלווה פנימית שנובעים ממעיין אינסופי ושלעולם אינם נגמרים, אנחנו רק צריכים לדעת שאין כל צורך באישור חיצוני על מנת שנוכל לשאוב מאותו המעיין איינסופי את מגוון רגשות האהבה שכבר נמצאים בתוכינו. אותו המעיין הוא מהות הוויתינו. אנחנו גם המעיין, גם כלי בו מעבירים את המיים וגם האדם ששותה, וכאשר הוא רוויו באהבה הוא הוא חולק אהבה עם אחרים. נתינה, לעצמינו ולאחרים. הכל באותה חבילה מתוקה ומאירה.
 

הוויה היא מלשון הווה, אפשר לפרש זאת כי כאשר אתם ממקדים את תשומת לבכם ברגע, בצלילים שאתם שומעים עכשיו, במה שחמשת החושים קולטים כעת זוהיא הוויה.. עוד דרך לחוות הוויה היא נתינה אמיתית מהלב.
 
אפשר ללמוד זאת ולתרגל זאת, כאשר המטרה לאחר תרגול ממושך "ל ד ע ת " זאת, לדעת את הוויתינו כמצב בסיסי איתו אנחנו חיים.
 

מה ההקשר לדיקור סיני ?

חכם סיני אמר פעם שטיפול טוב מתחיל בכוונה, מעבר למקצועיות, לשימוש בנקודות הנכונות ומתן מרשם צמחי המרפא, בזמן טיפול הדיקור סיני עצמו, לנוכחות של המטפל ושל המטופל יחדיו ישנה איכות שמשפיע על איכות הטיפול.

דיקור סיני הוא טיפול מקצועי עם ידע ונסיון רב שנים אך הוא גם טיפול שמעביר ומניע אנרגיה, אנרגיות עוברות בין אדם לאדם וכאשר המטפל והמטופל נמצאים בהתכווננות הנכונה, מתחיל הריפוי.

הוויה זה שפע אינסופי שקיים בכל מה שנמצא, זוהיא שמחה והנאה, זוהיא תחושת שלווה והכרת תודה מעצם היותה קיימת.

הוויתי כמטפל בדיקור סיני הינה פשוט להיות כלי, צינור שמעביר את כל מה שיש לייקום להעביר באותו רגע, מבלי לשים לב רוב המטופלים מעבר לריפוי נושא בריאותי חווים תחושה של איזון פנימי מעיין שלווה ורוגע שממשיכים מספר ימים ומובילים לבסוף לידי איזון חיצוני.

עודד גיאת - המרכז לדיקור סיני תל אביב

    1210
    0